23 stycznia 2004 (piątek), 11:34:34

Rozwiązywacze i eskalatorzy

Zauważyłem, że można ludzi podzielić na dwie grupy:

  • Eskalator problemów to człowiek, który realizując jakieś zadanie, natrafiając na problem zaczyna tym problemem żyć, rozdrapywać, rozpowiadać, angażować w problem coraz więcej innych osób, wskazywać sprzeczności, wady projektu, szukać winnych ...

    Oczywiście po chwili grzebania pojawiają się nowe problemy a nawet nowe pokłady problemów, którymi również należy zacząć żyć, rozdrapywać, rozpowiadać ...

  • Rozwiązywacz problemów po prostu z problemem się zmierzy, tak czy inaczej go rozwiąże, obejdzie, zakopie, zniszczy i pójdzie dalej. Rozwiązywacz jest tak bardzo skoncentrowany na celu, że problemy interesują go na tyle na ile przeszkadzają mu ten cel osiągnąć.

Ciekawą obserwacją jest to, że ...

  • rozwiązywacze częściej osiągają sukcesy  

za to ...

  • eskalatorzy są bliżej prawdy.

Kategorie: , _blog


Słowa kluczowe: eskalator, rozwiązanie, problem, sukces, prawda


Komentarze: (1)

red/wl (pepegi.blog., January 25, 2004 11:27 Skomentuj komentarz


Tradycyjnie i z całym szacunkiem się nie zgadzam. Nie stwierdzam żadnej dodatniej korelacji między wgryzaniem się w problem a bliskością prawdy.

Gdyby każdy problem traktować tak wnikliwie, zamiast go pokonywać czy obchodzić, nie mielibyśmy wielu wynalazków i zasadniczych zmian spojrzenia człowieka na świat, które - było nie było - zmieniają drastycznie zakres problemów do rozważania/rozwiązywania. Trochę upraszczając - wiedzielibyśmy dokładnie, jak przebiega proces chodzenia, ale nie mielibyśmy pojazdów. Nie wspominając już o telekomunikacji ;-)

Ta ostatnia to kropelka w oceanie czynników problemotwórczych, a zauważmy ilu "ciekawych" problemów nastręcza...
Skomentuj notkę

Disclaimers :-) bo w stopce coś wyglądającego mądrze można napisać. Wszystkie powyższe notatki są moim © wymysłem i jako takie związane są ze mną. Ale są też materiały obce, które tu przechowuję lub cytuje ze względu na ich dobrą jakość, na inspiracje, bądź ilustracje prezentowanego lub omawianego tematu. Jeżeli coś narusza czyjeś prawa - proszę o sygnał abym mógł czym prędzej naprawić błąd i naruszeń zaniechać.