24 kwietnia 2009 (piątek), 21:28:28
Profile i levele MPEGa
Jak przygotowywać materiał do systemów PlayOutowych i pod VOD opisano tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-2#Video_profiles_and_levels
Warto wiedzieć, ze na Motoroli VIP-1910-9 działają takie profile i levele:
#1. MPEG2 do MP@HL
#2. H.264 do HP@L4.1
A SoftClient Latensa:
Container formats:
• MPEG2-TS
Codecs:
• MPEG2 Video decoder, Main Profile@ML
• H.264 (MPEG4 part 10), Main Profile@L3.1
Ku pamięci - MPEG w TS pakuje się w IP zgodnie z ISO/IEC 13838-1.
Kategorie: iptv, _blog
Słowa kluczowe: iptv, profiles, levels, mpeg
Komentarze: (5)
anonim, May 29, 2009 11:37 Skomentuj komentarz
Program SD to coś koło 5Mb/s, program HD to coś koło 10Mb/s. Policzmy więc przestrzenie dyskowe dla HD.
10Mb/s to przez godzinę poleci 10Mb/s * 3600s/h = 36000Mb/h
36000Mb/h to 3600MB/h czyli 3,6GB/h, przyjmijmy 4GB/h
czyli na dysku 1TB wsadzę spokojnie 250 godzin materiały HD.
To mi się podoba!
anonim, May 30, 2009 12:22 Skomentuj komentarz
To jest prawda dla emisji, ale na wejściu PlayOuta materiały są w większym bitracie - daje się tam 20, 25 a nawet i 50Mb/s.
Tak więc 1TB starczy na 50 godzin, a to jest mało aby czuć się dobrze.
anonim, May 30, 2009 12:24 Skomentuj komentarz
Szpiegowanie dla KRRiTV:
Miesiąc ma 31 dni, po 24 godziny to jest około 744 godzin.
Przyjmując 3,6GB/h na godzinę potrzeba 2678,4GB czyli 2,6GB jak nic.
anonim, May 30, 2009 13:21 Skomentuj komentarz
Ramka I to w zasadzie JPEG, a plik jpg z obrazkiem, 1920*1080 ma mniej więcej od 400KB do 1,5MB i nie chce mieć mniej (przyjmę do obliczeń 1MB).
Kanał HD zrobiony w całości z ramek I przesyłanych 25 razy na sekundę to:
1MB * 25fps = 25MB/s czyli około 250Mb/s
Czyli wprowadzenie ramek różnicowych (a więc kompresji w czasie, bo JPEG działa tylko w przestrzeni), które prowadza kanały HD do przepływności 20 razy mniejszej (około 12Mb/s) naprawdę wiele daje. Marek H. ma racje mówiąc, że właśnie w kierunku analizy w funkcji czasu będą rozwijać się normy MPEG-4.
No dobrze - a teraz planszówka: Skoro ramka I powinna się pojawiać co mniej więcej 12 ramek to dla kanału planszowego, gdzie nic się nie rusza, co 12 ramek dajemy I, a potem prawie puste B i P to pasmo potrzebne na ten kanał wynosi:
1MB * 25fps/12 = 2MB/s = 20Mb/s, czyli dalej duuuuuużo.
Chyba w planszówkach należy mocniej kompresować te slajdy - ale wtedy wyłażą te zabarwienia.