Jeden piksel
Postawiłem sobie nie dawno programistyczne zadanie - narysować biały ekran a na nim zaświecić (albo wygasić) jeden piksel. Postawiłem je sobie aby nauczyć się w JavaScript walczyć z grafiką, ale skoro przeszedłem z blogiem na HTML5 to mogę coś pocudować w SVG.
No to próbuję.
Próba w SVG
Efekt programowania w SVG |
Kod zapisany w SVG<svg width="50px" height="50px" style="background-color: #aaa;" > |
No nie wiem, czy to można zaliczyć. Chyba nie.
Niestety, widać, że piksel zrobiony z kwadratu jest kwadratem, z koła kołem (nawet ma wypełnienie jak go powiększyć w przeglądarce, a z linii jest pikselem skierowanym w dół. Ale w SGV nie ma komendy punkt i to jest dziwne.
Niezaliczono!
Ale próbuję w CANVAS
Jeżeli powyżej nie widać czarnego kwadratu to niezaliczono!
Próbuję po prostu DIV w HTML5
Maluje żółtego DIV 100 na 100 a w nim niebieskiego 1 na 1 i zobaczymy:
Kategorie: html, informatyka, _blog
Słowa kluczowe: svg, canvas, html, informatyka, grafika, html5, piksel, pixel
Komentarze: (2)
ky, March 30, 2015 13:38 Skomentuj komentarz
1. Kwadrat o rozmiarze 1px rysowany linią 1px powinien mieć bok 2px...
2. kółko o promieniu R=1px miało by rozmiar jakieś 2px "na oko", a jak się uwzględni grubość lini 1px to będzie 3px - powinno być większe niż kwadrat i u mnie w przeglądarce jest...
3. linia pomiędzy dwoma punktami po przekątnej ma długość ok 1,41px, lub więcej w zależności stroke-linecap... to jest najmniejsze, ale wygląda na podłużne bo co najmniej długość = 2*szerokość...
wojtek, November 29, 2019 18:27 Skomentuj komentarz
Fajnie, ale jak namalować pixel? Ja chcę mieć na ekranie coś o rozmiarze 1px na 1px i nie wiem jak to zrobić!