Autonomiczność aut
Klasyfikacja systemów autonomicznych:
#0 - system komputerowy nie ma kontroli nad pojazdem, ale jest w stanie generować różnorakie ostrzeżenia.
#1 - system ma szczątkowe możliwości operowania pojazdem, np. automatyczne parkowanie lub inteligentny tempomat.
#2 - system jest w stanie samodzielnie przyspieszać pojazd, hamować, operować kierownicą, ale kierowca musi nieustannie nadzorować jego pracę i interweniować, jeśli system błędnie rozpoznał przeszkodę na drodze.
#3 - autonomia na tym poziomie zakłada, że w wybranych warunkach, np. na autostradzie, kierowca może spokojnie się odprężyć, a prowadzenie zostawić systemowi komputerowemu.
#4 - ten poziom zakłada, że samochód poradzi sobie sam w większości przypadków, choć np. w przypadku złej pogody kierowca nie powinien go uruchamiać.
#5 - najwyższy stopień zaawansowania, ingerencja człowieka sprowadza się do wciśnięcia przycisku startu i wpisania miejsca docelowego.
Kategorie: motoryzacja, obserwator, biznes, _blog
Słowa kluczowe: triggo, autonomia samochodów, motoryzacja
Komentarze: (1)
nie wiem, December 30, 2016 15:14 Skomentuj komentarz
Ciekawe, zbieżne, ale gdzieś mi zabrakło relacji między wolnością a inteligencją .