Kategoria: programowanie / html


4 czerwca 2021 (piątek), 11:01:01

Programowanie w js - tabliczka mnożenie

Z Krzysiem A. spędziłem dziś nieco czasu ucząc się programowania stron, tym razem w JS.

<style><!--
th, td {
border: 1px solid black;
padding: 10px;
}
th {
background: aqua;
font-weight: bold;
font-style: italic;
}
--></style>
<div id="obszar">Jeżeli zadziała to tu będzie tabliczka mnożenia.</div>
<p>
<script>// <![CDATA[
const dane = document.getElementById('obszar');

let tt = '<table>';

tt += '<tr><td></td>';
for (let j=1; j<=10; j++) {
tt += '<th>(' + j +')</th>';
}
tt += '</tr>';

for (let i=1; i <= 10; i++){
tt += '<tr><th>(' + i + ')</th>';
for (let j=1; j<=10; j++) {
tt += '<td>' + i*j +'</td>';
}
tt += '</tr>';
}
tt += '</table>';
dane.innerHTML = tt;
// ]]></script>
</p>

Jeżeli zadziała to tu będzie tabliczka mnożenia.

Kategorie: _blog, programowanie / html, programowanie / js


Słowa kluczowe: programowanie, tabliczka mnożenia


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
3 czerwca 2021 (czwartek), 20:15:15

Krzywe Hilberta w Java Script

 

Zachciało mi się to co kiedyś napisałem w VBA przepisać  dziś na JS.

 

/* Rem
Rem Krzywe Hilberta wg. algorytmu Niklausa Wirth'a
Rem zawartego w książce "Algorytmy + struktury danych = programy"
Rem w chwili radości (21 grudnia 2002) z Pascala na VBA przetłumaczył Wojtek34

A dziś, czyli w boże ciało 3 czerwca 2021, ponieważ nie muszę chodzić na procesje przetłumaczylem sobie
na Java Scripy nie bardzo słabo znając ten język i środowisko przeglądarki.
*/

var XX; var YY;
var x; var y;
var h;

function Hilbert () {
N = 5; h0 = 700;

InicjujPisanie ();

h = h0; x0 = h / 2; y0 = x0;

for (i = 1; i < N; i++) {
h = h / 2;
x0 = x0 + h / 2; y0 = y0 + h / 2;
x = x0; y = y0; UstawPioro (8 / i);
A (i);
}
}

function InicjujPisanie() {
x = 0; y = 0;
}

function UstawPioro (grubosc) {
XX = x; YY = y;
ctx.lineWidth = grubosc;
}

function Kresl () {
ctx.moveTo (XX, YY);
ctx.lineTo (x, y);
XX = x; YY = y;

ctx.stroke(); //po zakończeniu rysowania obrysowujemy linię
}

function A(i) {
if (i > 0) {
D (i - 1); x = x - h; Kresl();
A (i - 1); y = y - h; Kresl();
A (i - 1); x = x + h; Kresl();
B (i - 1);
}
}

function B(i) {
if (i > 0) {
C (i-1); y = y + h; Kresl();
B (i-1); x = x + h; Kresl();
B (i-1); y = y - h; Kresl();
A (i-1);
}
}

function C(i) {
if ( i > 0 ) {
B (i-1); x = x + h; Kresl();
C (i-1); y = y + h; Kresl();
C (i-1); x = x - h; Kresl();
D (i-1);
}
}

function D(i) {
if ( i > 0 ) {
A (i-1); y = y - h; Kresl();
D (i-1); x = x - h; Kresl();
D (i-1); y = y + h; Kresl();
C (i-1);
}
}

 

A oto efekt działania tego kodu na ekranie.

 

 

Jak przeglądarka nie rozumie co to Canvas!


Kategorie: programowanie, _blog, programowanie / html, programowanie / js


Słowa kluczowe: krzywe hilberta, rekurencja


Pliki


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
12 kwietnia 2021 (poniedziałek), 19:09:09

Kalkulator w js sobie napisałem

Aby się przekonać, że jeszcze coś potrafię usiadłem i napisałem w 3 sesjach po godzinkę. Prawie wszystko działa, choć po przeniesieniu do notki, w tym środowisku coś ramki się rozjeżdżają i nie wiem dlaczego.

11 kwietnia 2013 roku sobie usiadłem i napisalem kalkulator, bo kolega się uczy programować to ja też mogę.

 

CE C -/+ /
7 8 9 *
4 5 6 -
1 2 3 +
0 =

Kategorie: _blog, programowanie, programowanie / html, programowanie / js


Słowa kluczowe: kalkulator, kalkulator w js


Pliki


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
17 maja 2018 (czwartek), 10:44:44

Równania Maxwella

Zachciało mi się mieć koszulkę, z równaniami Maxwell'a ale jakoś nie idzie mi wyprodukowanie tego PDFa :-) bo zawsze wtapiam na łączeniu <math> z HTML5 i coś mi nie wychodzi. Trudno.

W wszystko to dlatego, że widzę wyraźny związek pomiędzy Genesis 1:1 - "Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię" a tymi równaniami. Wszak niebo to przestrzenie, w których wszystko się dzieje, ziemia to materia, a na początku oznacza, że Bóg stwarzanie rozpoczął od czasu.


Tu powinno się wyświetlać, bo wstawiam blok <math> ale coś nie działa, skoro pod spodem nic nie ma.

  \nabla \cdot \vec{E} = \frac{\varrho}{\varepsilon}\\

Wstawiam też obrazek z załącznika, gdzie jest to jako grafika:

 


A tak wygląda kod do tego, co nie działa:

\nabla \cdot \vec{E} = \frac{\varrho}{\varepsilon} \\
\nabla \times \vec{E} = - \frac{\partial \vec{B}}{\partial t} \\
\nabla \cdot \vec{B} = 0 \\
\nabla \times \vec{B} = \mu \vec{j} + \mu \varepsilon \frac{\partial \vec{E}}{\partial t}\\ 
-----------\\
\oint_{S} \vec{E} \cdot \mbox{d}\vec{S} = \frac{Q}{\varepsilon}\\
\oint_{l} \vec{E} \cdot \mbox{d}\vec{l} = - \frac{\partial \Phi_B}{\partial t}\\
\oint_{S} \vec{B} \cdot \mbox{d}\vec{S} = 0\\
\oint_{l} \vec{B} \cdot \mbox{d}\vec{l} = \mu I + \mu \varepsilon \frac{\partial \Phi_E}{\partial t}\

Kategorie: _blog, programowanie / html


Słowa kluczowe: równania maxwell'a, Gen1:1, math, html


Pliki


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
27 października 2016 (czwartek), 21:59:59

Czytanie wspak

Kiedy w końcu nauczę się czytać słowo
"PCHAĆ"
w takim sposób aby zrozumieć "CIĄGNĄĆ"?

Nie wiem, ale tego mema zrobiłem w HTML-u,
używając tylko CSS-a
a więc raczej jestem kawałkami zdolny.

 

<DIV style="margin: 0 30%; border: black 1px dashed; padding: 1em; font-family: sans-serif; text-align: center;"
<P>Kiedy w końcu nauczę się czytać słowo
<div style="
-moz-transform: scale(-1, 1);
-webkit-transform: scale(-1, 1);
-o-transform: scale(-1, 1);
-ms-transform: scale(-1, 1);
transform: scale(-1, 1);">"<B>PCHAĆ</B>"</div>
w takim sposób aby zrozumieć "<B>CIĄGNĄĆ</B>"?</p></div>


<P>Nie wiem, ale tego mema zrobiłem w HTML-u,<BR>
używając tylko CSS-a<BR>
a więc raczej jestem kawałkami zdolny.

Kategorie: osobiste, _blog, programowanie / html / css, programowanie / css


Słowa kluczowe: css, html, pchać, ciągnąć


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
1 lipca 2015 (środa), 23:50:50

Style CSS do oznaczenia dróg w Polsce

W Wikipedii znalazłem style do wypisywania numerów i oznaczeń dróg powiatowycy takich jak 816 którą właśnie podróżuję, i 82 którą jechałem wczoraj.

A może jest jeszcze sposób na autostrady?


Dopisek:

Nie wiem co znaczy taki styl, a jeżdzę taką drogą codziennie. 902


Kategorie: informatyka, html, _blog, programowanie/html/css


Słowa kluczowe: html, css


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
18 stycznia 2015 (niedziela), 19:40:40

Zegarek w CANVAS


Kategorie: html, informatyka, _blog, programowanie/html/canvas


Słowa kluczowe: html, informatyka, grafika, html5, zegarek, java, js, canvas


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
21 kwietnia 2014 (poniedziałek), 16:12:12

Grafika w JavaScript, jQuery i Canvas

Tę notkę napisał Kuba z użyciem jQuery.

jQuery jest użyte tu po to, żeby kod javascript wykonał się dopiero po załadowaniu kodu HTML i wyświetleniu strony.

Na górze.

...treść alternatywna...

Na dole.


Kategorie: _blog, programowanie / html / canvas


Słowa kluczowe: canvas, html


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
21 kwietnia 2014 (poniedziałek), 16:12:12

Grafika w JavaScript i Canvas

Czasem muszę się pobawić w programowanie. Tym razem Canvas w JavaScript.

Na górze.

...treść alternatywna...

Na dole, po tym tej linijce jest wpisany kod w js, który może się wykona, a może nie..


Kategorie: _blog, programowanie / html / canvas


Słowa kluczowe: canvas, html


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
14 grudnia 2013 (sobota), 22:02:02

Wstawka w Math w kodzie HTML i kolejność użycia CSS

Wstawka w Math. x = b ± b 2 4 a c 2 a

I co ważne - kod można wstawić a edytor TinyMCE już go nie zniszczy, bo Kuba wprowadził tam jakieś zaklęcie.

Wzór w samym paragrafie:

x=b±b24ac2a


Nie do końca kumam kolejność stosowania class w CSS, i tu sobie robię testy.

a teraz w div, w class='artykul'

x=b±b24ac2a

też w div ale w class='artykul wzor'

x=b±b24ac2a

To jest P w clasie wzor -> więc jest na niebieskawo?

A poniżej jest definicja clasy .wzor ale TinyMCE jej zawartość komentuje


Kategorie: informatyka, programowanie, _blog, programowanie / html


Słowa kluczowe: html, html5, math, css


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
18 grudnia 2005 (niedziela), 01:17:17

3 kolumny bez table

 Oto metoda zrobienia 3 kolumn w treści bez użycia tabelek.

Tak to wygląda w źródle:

Nagłówek na górze na górze na górze na górze
<div style="float: left; width: 66%; background-color: #ddd;">
<div style="float: left; width: 50%; padding: 0.4em; background-color: #Fdd">
Kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden
kolumna jeden kolumna jeden
</div>
<div style="margin-left: 50%; padding: 0.4em; background-color: #dFd;">
Druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga
druga druga
</div>
</div>
<div style="margin-left: 66%; padding: 0.4em; background-color: #ddF;">
Trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3
trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3
</div>
<br style="clear: both" />
Stopka stopka stopka stopka stopka stopka
</div>

A taki jest efekt:

Nagłówek na górze na górze na górze na górze
Kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden kolumna jeden
Druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga druga
Trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3 trzecia 3

Stopka stopka stopka stopka stopka stopka

Wersja #2

Nagłówek nagłówek nagłówek nagłówek nagłówek

trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3 trójka 3

Kolumna pierwsza Kolumna pierwsza Kolumna pierwsza Kolumna pierwsza Kolumna pierwsza Kolumna pierwsza

Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga Druga


stopka stopka stopka stopka stopka stopka stopka stopka stopka stopka

Kategorie: Informatyka, _blog, programowanie/html, programowanie/css, programowanie


Słowa kluczowe: html, div, css


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę
21 grudnia 2002 (sobota), 11:11:11

Krzywe Hilberta

Pewien grudnowie nocy 2002 roku zachciało mi się przypomnieć rekurencję i krzywe Hilberta ładnie namalować. Ale był problem. Na komputerze domowym nie miałem żadnego kompilatora, żadnego języka który grafikę potrafiłby malować. Napewno? Był Word a w nim VBA, który szybko opanowałem. I powstało takie coś.

Kilka lat później wyksportowałem to Wordem do HTMLa, czyli zrobił się jakiś GIF, ale też kod, którego dziś pewnie żadna przeglądarka nie ruszy. Ale zachowuję ku pamięci. 

Rem
Rem Krzywe Hilberta wg. algorytmu Niklausa Wirth'a
Rem zawartego w książce "Algorytmy + struktury danych = programy"
Rem w chwili radości (21 grudnia 2002) z Pascala na VBA przetłumaczył Wojtek34
Rem

Dim XX, YY As Double
Dim x, y As Double
Dim h As Double
Dim grubość As Double

Sub Hilbert()
N = 5: h0 = 600

InicjujPisanie
i = 0: h = h0: x0 = h / 2: y0 = x0
Do
i = i + 1: h = h / 2
x0 = x0 + h / 2: y0 = y0 + h / 2
x = x0: y = y0: UstawPióro 4 / i
A (i)
Loop Until i = N

End Sub

Private Sub InicjujPisanie()
Selection.WholeStory
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1 ' kasuj też wszystko z dokumentu !
x = 0: y = 0
End Sub

Private Sub UstawPióro(grubość1)
XX = x: YY = y
grubość = grubość1
End Sub

Private Sub Kreśl()
ActiveDocument.Shapes.AddLine(XX, YY, x, y).Select
Selection.ShapeRange.Line.Weight = grubość
Selection.EndKey ' to służy temu, aby na ekranie pojawiło się to co się namalowało
XX = x: YY = y
End Sub

Private Sub A(i As Integer)
If i > o Then
D i - 1: x = x - h: Kreśl
A i - 1: y = y - h: Kreśl
A i - 1: x = x + h: Kreśl
B i - 1
End If
End Sub

Private Sub B(i As Integer)
If i > o Then
C i - 1: y = y + h: Kreśl
B i - 1: x = x + h: Kreśl
B i - 1: y = y - h: Kreśl
A i - 1
End If
End Sub

Private Sub C(i As Integer)
If i > o Then
B i - 1: x = x + h: Kreśl
C i - 1: y = y + h: Kreśl
C i - 1: x = x - h: Kreśl
D i - 1
End If
End Sub

Private Sub D(i As Integer)
If i > o Then
A i - 1: y = y - h: Kreśl
D i - 1: x = x - h: Kreśl
D i - 1: y = y + h: Kreśl
C i - 1
End If
End Sub

 

A oto efekt działania tego kodu na kartce A4 w Wordzie.

image001


Kategorie: programowanie, _blog, programowanie / vba, programowanie / html


Słowa kluczowe: krzywe hilberta, vba, rekurencja


Pliki


Komentarze: (0)

Skomentuj notkę

Disclaimers :-) bo w stopce coś wyglądającego mądrze można napisać. Wszystkie powyższe notatki są moim © wymysłem i jako takie związane są ze mną. Ale są też materiały obce, które tu przechowuję lub cytuje ze względu na ich dobrą jakość, na inspiracje, bądź ilustracje prezentowanego lub omawianego tematu. Jeżeli coś narusza czyjeś prawa - proszę o sygnał abym mógł czym prędzej naprawić błąd i naruszeń zaniechać.